Sunday, July 6, 2008

Sunrise and Sunset - The Great Creation

Everybody knows since birth that the creation of this world and the changing of days and nights have produced some of the most wonderful scenes to be revered to. We never seem to feel satisfied after observing one sunrise or one sunset as every sunrise and sunset is unique and different from each other.

Supplication (doa) after Fajr (in the morning) :

'Sesungguhnya kami terjaga di pagi hari dengan (kesedaran bahawa) Kerajaan (bumi dan segala isinya) ini adalah milik Allah. Dan segala puji bagi Allah, tiada sekutu bagi-Nya, tiada Tuhan selain Dia dan kepada-Nya kami akan dibangkitkan..
Kami terjaga di pagi hari dalam fitrah Islam dan kalimat ikhlas dan dalam agama Nabi kami, Muhammad S.A.W dan dalam ajaran bapa kami Ibrahim yang lurus sedang dia bukan seorang yang musyrik ..'

Beautiful Sunrise

I am one of those who will never take any chance to let this wonderful moment to pass by without observing or capturing its moment (if I have a camera nearby). I have been late for my breakfast appointment if on the way I met with a sunrise. I have even stopped along the East-Cost Highway recently to snap a sunset scene where the Highway Rescue team approached me and then left without asking a question after seeing me holding a camera.

Supplication (doa) after 'Asr Prayer (in the evening, before sunset) :

'Sesungguhnya kami terjaga di petang hari dengan (kesedaran bahawa) Kerajaan (bumi dan segala isinya) ini adalah milik Allah. Dan segala puji bagi Allah, tiada sekutu bagi-Nya, tiada Tuhan selain Dia dan kepada-Nya kami akan ditidurkan..
Kami terjaga di petang hari dalam fitrah Islam dan kalimat ikhlas dan dalam agama Nabi kami, Muhammad S.A.W dan dalam ajaran bapa kami Ibrahim yang lurus sedang dia bukan seorang yang musyrik ..'



Evening Sunset

So, let us cherish this important moment of our daily life and thank our Creator for providing us with such scenes to be admired and to feel closer to Him, Ameen..